Na luzie

Czego nie może zabraknąć w salonie fryzjerskim?

Salon fryzjerski to nie tylko miejsce, gdzie Panowie i Panie oddają swoje włosy w ręce specjalistów, to miejsce wyjątkowe (a przynajmniej powinno takie być), gdzie przychodzimy się zrelaksować, troszeczkę wyciszyć, pogłębić naszą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów, ostatecznie poplotkować, czy wymienić poglądy. Ogromnym spłyceniem jest określenie salonu fryzjerskiego jedynie do miejsca, gdzie ścina się, bądź koloryzuje włosy. Ale co zrobić, żeby nasz salon rzeczywiście był miejscem szczególnym, gdzie klienci wracają nie tylko ze względu na odrosty? Otóż nie może w nim zabraknąć kilku istotnych elementów…

Meble i sprzęt

Urządzając swój salon fryzjerski, należy zadbać o odpowiednie meble i sprzęt, bez których ciężko byłoby wykonać jakiekolwiek usługi. Niezbędne będą myjnie, labor fryzjerski, czyli inaczej regał z miejscem na akcesoria, farby i kosmetyki, stanowiska fryzjerskie z dużymi lustrami i odpowiednim oświetleniem, profesjonalny i wygodny fotel, gdzie klienci będą czuli się komfortowo, szafki na przechowywanie akcesoriów i sprzętów, sauny, suszarki, prostownice i inne sprzęty elektryczne.

Wyposażając nasz salon fryzjerski, warto również zainwestować w sprzęt, który będzie nam służył latami, czyli ten wysokiej jakości, który można znaleźć tutaj: https://modnakaja.pl/pl/sprzet-fryzjerski. Mimo tego, że wiąże się to z istotnymi wydatkami, ważniejsze jest to, że niesie to za sobą kilka zalet, które ciężko wycenić – np. pozytywny odbiór salonu przez klienta, jego zaufanie, a w konsekwencji lojalność.

Wykwalifikowany Personel

Jestem zdania, że nie ma dobrego salonu fryzjerskiego bez odpowiednich specjalistów. Ich wiedza, umiejętności i postawy są kluczowe przy obsłudze klienta. Warto więc zatrudniając fryzjerów do swojego salonu postawić na tych najlepszych, a jeżeli są dla nas nieosiągalni z różnych względów, to kolejnym kryterium, jakim powinniśmy się kierować podczas ich rekrutacji, jest zaangażowanie i chęć rozwoju, ponieważ czasami wystarczy dać pracownikowi możliwość zdobycia wiedzy, aby ten ją pojął.

Dlatego nie żałujmy pieniędzy na szkolenia swoich pracowników, nawet jeśli jeszcze nie mają pewnych umiejętności, to mogą się ich nauczyć. Najważniejsze jest czy są zmotywowani do nauki oraz to, jaki mają stosunek do klienta, czy potrafią mu odpowiednio doradzić, nie zapominając o wysokiej kulturze osobistej.

Atmosfera

Bardzo ważną kwestią jest atmosfera, która tworzy salon fryzjerski i każdy inny lokal usługowy. Jej nie da się kupić, trzeba ją stworzyć. Należy zadbać o to, żeby klient czuł się najważniejszy, maksymalnie zaopiekowany, jednocześnie pamiętając, żeby go nie przytłoczyć nadmierną troskliwością. Zastanawiacie się pewnie, co tworzy atmosferę. Są to najróżniejsze różności, od dbania o przyjemny zapach, przez okolicznościowe dodatki i dekoracje, odpowiednią muzykę, przywitanie na wejściu klienta, poczęstowanie go napojem, odpowiednim doradzeniem mu w wyborze fryzury, po serdeczne pożegnanie.

Warto więc dać wskazówki swoim pracownikom, w jaki sposób powinni zadbać o klienta, ponieważ właściciela nie ma jednak zawsze w lokalu i nie będzie mógł na bieżąco tego kontrolować. Wskazanym również byłoby kupienie porządnego ekspresu do kawy, żeby móc poczęstować nią klientów. A jeśli o poczęstunku mowa, to ciekawym oraz nienarzucającym się pomysłem jest postawienie w recepcji czegoś słodkiego, na co można się skusić podczas czekania na wizytę, bądź żegnania się.

Te 3 składniki są dobrym przepisem na sukces w prowadzeniu salonu fryzjerskiego. Wysoka jakość mebli i sprzętów, którymi świadczy się jakiekolwiek usługi, to podstawa w pozytywnym odbiorze salonu przez klientów. Następnie wykwalifikowani specjaliści o nienagannej kulturze osobistej, którzy z chęcią służą fryzjerską i pielęgnacyjną pomocą. Ostatnim składnikiem, lecz nie najmniej ważnym jest dobra atmosfera, której często brakuje, ponieważ wcale nie tak łatwo ją stworzyć –  może dlatego, że tutaj liczy się serce.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *